In
literatura de specialitate, sunt utilizate multe definitii pentru ceea ce inseamna un proiect. In acceptiunea noastra, un proiect
reprezinta un flux de activitati bine determinat, limitat in timp, cu un scop
précis, care sa produca rezultate previzibile, cu impact pozitiv asupra organizatiei. La prima vedere, pare o
treaba destul de simpla, dar nu este. Pentru o ilustrare clara, citam din opera lui Machiavelli care spunea ,, Nu este nimic mai dificil de facut, mai
indoielnic de success sau mai periculos decat a initia un proiect. Inovatorul
isi face dusmani printre cei care profitau de vechiul regim si are ajutorul cu
jumatate de inima al celor ce beneficiaza de noua ordine “. De asemenea luam
in calcul rezultatele si statisticile proiectelor din U.S.A., acolo unde a
aparut pentru prima data disciplina managementului de proiect, care reliefeaza,
ca un procent de cca 80% din proiectele demarate sunt esecuri si numai 20% reprezinta reusite. Prin urmare,
sa analizam factorii determinanti care
influenteaza aceste statistici si ce solutii deimbunatatire se pot gasi pentru
cresterea gradului de reusita al proiectelor demarate. In primul rand, sa detaliem cum ia nastere un proiect.
Orice proiect porneste de la o idee, numita si ideea de baza. Ulterior
aceasta idee poate fi adaptata si/sau imbunatatita prin intermediul altor idei.
In practica aceste activitati, corespund etapei de initiere a proiectului, in
cadrul sesiunilor de brain-storming. In urma acestor sesiuni, se naste viziunea
despre proiect ( ce vreau sa fac). Dupa definirea unei viziuni clare asupra
proiectului, urmeaza transpunerea acesteia intr-un cadru concret,
respectiv misiunea asumata ex. (
misiunea proiectului este expansiunea companiei in termen de 5 ani, in 5 mari
orase din Romania). De aici rezulta si scopul proiectului. Urmatorul pas,
vizeaza adoptarea unei strategii prin care se realizeaza misiunea. In practica
sunt utilizate mai multe tipuri de strategii, care pot fi adaptate sau intercorelate
in functie de anumiti factori ( tipul activitatii, marimea companiei, resursele
utilizate etc.)
Aceste 3 elemente reprezinta baza de pornire a
unui proiect. In ultima perioada, a aparut un nou element, foarte important si
anume contextul. Contextul, poate
influenta in mod decisiv un proiect, de aceea se recomanda analiza acestuia
inca din faza de initiere si nu in faza de planificare ca si risc identificat.
Contextul poate imbraca multe forme ( contextul economic intern si extern;
contextul politic intern si extern; contextul pietei ; contextual social etc.)
si trebuie analizat cu atentie, mai ales in perspectiva estimarilor viitoare
ale proiectului.
http://colyndfond.rowww.wix.com/colyndfond/proiecte
www.wix.xom/ioncolindeata/financiare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Asteptam opiniile dvs. !